close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אורתודנט באשקלון

מערכת שורשכח אדר, תשפג21/03/2023

הזמן שהילדים עוברים את התהליך בו מתחלפות שיני החלב בשיניים הקבועות, הוא המועד הנכון ללכת ולבצע סקירה אצל אורתודנט, כדי לאבחן את המצב האורתודנטי של הפה

תגיות:
צילום: freepik

מחפשים אורתודנט באשקלון לבדיקת הפה של הילדים?אם אתם גרים באשקלון והורים לילדים בני 9-12 כדאי שמאוד שתיקחו אותם לעבור בדיקה אצל רופא אורתודנט. הזמן שהילדים עוברים את התהליך בו מתחלפות שיני החלב בשיניים הקבועות, הוא המועד הנכון ללכת ולבצע סקירה אצל אורתודנט, כדי לאבחן את המצב האורתודנטי של הפה. כבר מנקודה זו תוכלו לדעת האם הילד יזדקק לטיפול יישור שיניים כזה או אחר. חשוב לדעת כי הגיל הצעיר ביותר בו אפשר להתחיל בטיפול אורתודנטי הוא גיל בסביבות גיל 8 אך בגיל זה נעשה

צילום: freepik
טיפול אך ורק אם מדובר במקרה בו יש הפרעה קשה ברמה התפקודית או האסתטית כמו בעיה בסגר -סגר קדמי, אחורי או צולב, או בעיה במבנה הלסתות, בעיה במפרק ה-TMJ של הלסת וכן הלאה. אם מדובר במקרה סטנדרטי של יישור שיניים כדאי להתחיל בטיפול בגיל 11-13 לאחר שבקעו מרבית השיניים הקבועות, וכמובן שזה בא גם יחד עם הבשלות מצד הילד והמוכנות לעבור טיפול ממושך שמצריך אחריות מצדו. טיפול אורתודנטי באשקלון מחייב הקפדה יתרה על צחצוח ושמירה על היגיינת הפה. הצחצוח חייב להיות קפדני יותר תוך שימוש במברשות ייעודיות, משחת שיניים ומי פה על מנת למזער את הנזקים שנגמרים בעקבות העובדה שהרבה יותר קשה להסיר את שאריות המזון ולצחצח היטב את השיניים ולדאוג לבריאות החניכיים כאשר מורכב מכשור אורתודנטי בפה. הקפדה על צחצוח וטיפולי שיננית תכופים במהלך הטיפול ליישור שיניים היא מהותית באשר הצלחת הטיפול.

מה הן הסיבות שכדאי לעבור יישור שיניים אצל אורתודנט באשקלון?
הסיבה הראשונה היא כמובן הסיבה האסתטית. כולם רוצים חיוך יפה ולא חיוך שחושף שיניים עקומות. אין ספק שמדובר במראה מאוד לא מלבב. אבל מעבר לפן האסתטי יש גם עניין בריאותי. בעיות רבות יכולות להיווצר בפה שלנו בעקבות היגיינה לקויה, וכאשר השיניים צפופות מאוד ולא מסודרות, הסבירות שיישארו שאריות מזון ורובד חיידקי (פלאק) על גביי השיניים וביניהן הוא גדול יותר. ככל שיש יותר צפיפות והשיניים לא מסודרות, קשה יותר לצחצח היטב ולהעביר חוט דנטלי. מכאן שהסיכוי שייוותר רובד חיידקי אשר עם הזמן יכול להסתייד לאבנית או ליצור נגעי עששת בשיניים.

כאבי ראש וכאבים בשרירי ובעצמות הפנים בעקבות סגר לקוי
סגר שיניים תקין הוא מצב בו השיניים בקשת העליונה סוגרת על השיניים בקשת התחתונה בצורה נכונה ומשולבת. רק השיניים הקדמיות העליונות צריכות לעבור את השיניים הקדמיות התחתונות במרווח לא גדול. מצב בו קשת השיניים העליונה אינה מתיישבת באופן תקין מבחינה מסוימת עם קשת השיניים התחתונה, נחשב כסגר לא תקין ועשוי לגרום לבעיות שונות וביניהן לכאבי ראש וכאבים בעצמות הפנים ובשרירי הפנים. מעבר לאי הנוחות ולסבל שחווה המטופל, הבעיה בסגר עלולה גם לגרום לבעיות בדיבור ולפגיעה בביטחון העצמי. חשוב לא להזניח בעיה כזו אם קיימת ולגשת לבדיקה על מנת לטפל כראוי.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה